
Muhteşem lezzetli, muhteşem kokulu dağ çileği kendini bahçelerimiz de göstermeye başladı. Dağda kendiliğinden yetişen yabani çilekler Fatsa ilçesi kırsal kesimlerde toplanmaya başlandı. Bölgede doğal ortamda bulunan ve zor şartlarda toplanan çilekler, yöre halkının kışlık reçel ihtiyacını da karşılıyor. Bazı vatandaşlar ise topladıkları küçük çilekleri satarak, ev ekonomisine katkı sağlıyor.
Doğada kendiliğinden yetişen dağ çileklerinin kokusu ve lezzetinin çok güzel olduğunu ifade eden Engin Yüksel;
“Genelde reçel amaçlı topluyoruz. Topladığımız çilekleri kazanlar kaynatarak çilek reçeli yapıyoruz. Her yıl kendi yetişmesini güzellik olarak nitelendiriyoruz. Toplaması çok zahmetli. Gerçekten zor şartlarda yetişiyor. Lezzeti harika. İlkbahar ayı geldiğinde dağ çileklerini kendilerini yeşil bahçelerde gösteriyor. Kıpkırmızı görüntüsü ile harika bir meyve. Daha yeni yetişmeye başladı ve ilk topladığımız çileklerle kendi ihtiyacımızı karşılıyoruz. Reçeli çok lezzetli, çok faydalı bir meyve. Kokusu bile her şeye değer. Fındık ocaklarına yakın yerlerde yetişen dağ çileklerini özenle topluyoruz. Zahmetli bir toplama aşaması var. Çilesi zor ama lezzeti ile o çileyi bizlere unutturuyor. ” dedi.
#fatsasondakikahaber







